Sportslig utviklingsleder

Skrevet av 5. september 2022Nyheter

Eirik Jakobsen er ansatt som sportslig utviklingsleder i VBK.

Jakobsen begynte som miniputt i Vardeneset ved skolestart i 1998 og spilte seg helt opp til seniornivå i 2008, før ferden gikk videre til Viking. Etter 10 år med toppfotball i Viking, Bryne og Vidar la han i 2018 opp som spiller, men har fortsatt å være engasjert på feltet. Etter 3 år i Trondheim, der han blant annet har vært hovedtrener for damelaget til Nardo i 2. divisjon de siste årene, kommer han nå hjem til barndomsklubben. Tidligere har han også jobbet med FFO i Viking/VBK og Vidar. Jakobsen har UEFA B-lisens som trener.

Stillingen er rettet mot FFO / Akademi og spiller-/ trenerutvikler i barneavdelingen. Vi ønsker å videreutvikle FFOen til et enda bedre sportslig tilbud, samt styrke ressursene inn mot barneavdelingen. Kursing, veiledning og tettere oppfølging av lag og trenere står i fokus.

Vi håper med dette at Vardeneset Idrettspark blir et enda bedre sted å være de neste årene. Eirik starter hos oss i november.