Julehilsen 2020

Skrevet av 23. desember 2020Nyheter

Vardeneset Ballklubb takker alle våre medlemmer og samarbeidspartnere for fantastiske bidrag og støtte i 2020 og ønsker alle GOD JUL og GODT NYTTÅR.

Vil også takke alle trenere, oppmenn, foreldre og andre som har stilt opp året rundt for å gi våre spillere et godt fotballtilbud.

En ekstra takk for innsatsen til de som fratrer sine verv etter utallige timer med frivillig innsats.

Oppsummering av året:

Sportslig:
Det har vært et spesielt år. Etter at alt ble stengt ned 12. mars, ble aktivitet gradvis åpnet i april. Strenge smittevernprotokoller ble fulgt etter beste vilje. En gradvis lettelse utover våren tillot at barn og ungdom kunne trene så å si normalt. Kamper for barn og ungdom ble lov fra 1. august og høsten gikk nesten som normalt for barn og ungdom. En halv sesong ble gjennomført på en veldig god måte. Senior har ikke fått lov å spille serie og har fortsatt ikke lov å trene normalt.

Det har vært vanskelig å følge med på alle koronaregler. Noen har vært utydelige, andre har blitt endret og noen er absurde. Alt i alt har hele klubben vært gode til å etterleve reglene. Det har krevd en del ekstra av trenere, oppmenn og ledere, men at barn og ungdom har fått holde på med aktivitet har vært vel verdt det.

Tine Fotballskole:
– Har vi nå arrangert i 6 år. Vi hadde rundt 160 deltakere. En fantastisk innsats av A-lag, trenere og eldre spillere som stilt opp for å gjøre helgen til et av årets høydepunkt for deltakerne!
– Det var usikkerhet om det å arrangere et stort arrangement var lurt, men viktigheten av å gjennomføre Tine som veldig mange barn hadde sett frem til var avgjørende for oss. Litt færre deltakere, gode rutiner på smittevern, faste kohorter og enda flere frivillige som bidrog gjorde at alt gikk på skinner hele helgen.

Annet:
– All planlagt kursaktivitet ble utsatt. Her kommer vi sterkere tilbake neste år.
– Vi har hatt 1 spiller på kretslag. Enda flere har deltatt på sonesamlinger.
– FFOen har hatt 80 deltakere innom og det har vært et snitt på 55 deltakere.
– Akademiet, et eget opplegg for 6. – 8. klasse, har hatt rundt 50 deltakere.
– Det ble dessverre ikke noen store turneringer i år.

Fremover:
Vi satser på at 2021 blir bedre enn årets sesong. Trening og kamper kommer til å gå tilnærmet normalt, større turninger får vi håpe blir mulig til sommeren. Vi skal fortsette å legge til rette for at alle skal ha et år med Fair Play, kjekke kamper og sosial arena for både store og små.

Ny kunstgressbane blir forhåpentligvis klar ila våren og vil endelig løfte kapasiteten opp på nivå med andre klubber i kommunen.

Hilsen Styret og Administrasjonen i Vardeneset Ballklubb