Status fra Jenter 16 på Norway Cup

Skrevet av 31. juli 2018Nyheter

Vardenesets jenter 16 spiller ikveld (31.07) kamp på TV2 Sportskanalen kl 19.55. Dette er en del av TV2’s dekning av Norway Cup. Så langt i turneringen har jentene levert gode resultater og ligger på en foreløpig andreplass i puljen.

Nesbyen IL – VBK – 4-1
VBK – Torpa IL / Nordre land 5-1
VBK – Nesodden 1-0

Rapportene fra Ekebergsletta sier:
«Jentene er svært spente og nervøse foran TV kampen. Dette blir blir garantert en jevn kamp hvor begge lag vil vise seg frem. Kalandseid ingen mulighet til å nå ett A-sluttspill, men trenger et godt resultat for å posisjonere seg til B-sluttspillet. Dette laget tapte kun 0-1 mot Nesbyen og spilte uavgjort mot Nesodden. Noe som beviser at de er en sterk motstander.»

Bak fra venstre: Oppmann Magnus Otterå, trener Kjetil Vestbø, Nora Lundegaard, Nanna Vangsnes Finseth, Stina Tvedt, Benedicte Løvås Wang, Tuva Ims Reppen, Marie Ingebretsen, Amelia Hundsnes, Guro Jønnevald Halvorsen & trener Kent Terje Ingebretsen
Foran fra venstre: Hanne Marie Qvindesland, Betina Tønnessen, Camilla Larsen Eiane, Mina Vestbø, Stine Tønnessen, Aurora Fisketjøn Otterå, Elina Stråtveit Østerhus & Sanne Mork Fjørstad.

Kampfakta Nesbyen (Halligdal) – Vardeneset 4-1
Vår første kamp var mot Nesbyen som vant 1.div i Buskerud denne våren. Nesbyen har 6 kretslagsspillere og 4 stk som spiller fast på A-laget i 2.div.

Kampen startet med et jevnt spill, etter ca 10min får Nesbyen et straffe etter at ballen dabber opp i albuen til en av våre. De scorer på straffet og leder 1-0. Vi spiller jevnt etter scoringen og har 2 gode skudd fra skrå vinkel som dessverre ikke går i mål. Vi har også en stor sjanse etter ett godt innlegg fra venstre siden. Nesbyen er svært gode på langskudd og får uttelling for dette rett før pause. De leder 2-0 til pause.

Andre omgang starter også med jevnt spill, vi får frispark i svært gode posisjoner. Frispark nr 1 er fra ca 35 meter og treffer krysset og går over, frispark nr 2 er fra ca. 20m og plasseres nede i hjørnet, keeper er på plass og redder men gir retur. Dessverre så bommer vi på returen. Nesbyen fortsetter med ett vist press og er farlige for sine langskudd som resulterer i 2 nye mål. På slutten av kampen får VBK en vitamininnsprøytining etter veldig godt spill og redusering til 4-1. Jentene gjorde en veldig god kamp på tross av resultatet.

Kampfakta Vardeneset – Torpa (Toten) 5-1
I denne kampen får vi en veldig god start. Kommer tidlig rundt på høyrekanten og får lagt inn gode innlegg og skudd som resulterer i 2 mål tidlig i kampen. VBK har mye spill de første 15min, så tar Torpa litt over mot slutten av omgangen, selv om VBK scorer nok en gang før pause.

Andre omgang starter med godt spill fra VBK sin side og resulterer i 2 nye mål. Torpa scorer sitt mål mot slutten av kampen. En velfortjent seier og godt spill av VBK jentene. Endelig klaffer det både spillemessig og resultatmessig for jentene etter en tung vårsesong.

Kampfakta Nesodden – Vardeneset 0-1
Nesodden topper 1. Divisjon i Oslo, og har ingen tap i årets sesong. Vi viste at dette ville bli en tøff kamp. VBK jentene tok tak i kampen fra start og kom til flere gode sjanser. Det ble en tøff og fysisk første omgang med mange harde og jevne dueller. Stillingen er 0-0 til pause.

Andre omgang starter som første, med tøffe dueller. Etterhvert får VBK flere gode målsjanser og til slutt får vi uttelling etter et fint gjennomspill fra midtbanen, spissen runder keeper og setter ballen i åpent mål. Etter scoring får vi merke at trener og spillere på motstanderlaget blir verbalt tøffere. Nesodden har på slutten av kampen noen gode målsjanser som heldigvis går utenfor, eller at keeper plukker ballen rett før spissene. En velfortjent seier mot et fysisk tøft lag.

Gruppen vår er svært jevn og etter 2 seire og 1 tap har laget allerede nådd A-sluttspillet før TV kampen. Nesodden og Nesbyen har i dag spilt uavgjort.

Takk til Kent Terje Ingebretsen for referater fra kampene.